وازوترین چیست؟

وازوترین

کمک به بهبود گردش خون

فواید درمانی وازوترین

از فواید کامپرشن تراپی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• کاهش تورم و التهاب
  • افزایش سرعت ریکاوری عضلات
  • کاهش دردهای عضلانی
  • بهبود عملکرد ورزشی
  • کاهش خستگی عضلانی
  • بهبود دامنه حرکتی و انعطاف پذیری
  • پیشگیری از کوفتگی عضلانی پس از تمرینات سنگین

موارد کاربرد وازوترین

از رایج ترین مواردی که می توان از کامپرشن تراپی استفاده کرد:

• ریکاوری و تخلیه اسید لاکتیک در عضلات درگیر ورزشکاران حرفه ای در دوره های بدنسازی
  • پس از جراحی های بزرگ و تورم در اندام ها
  • برای درمان بیماری های عروق خونی
  • درمان واریس
  • درمان ورم به خصوص در دوران بارداری زیر نظر متخصص مامایی
  • درمان گز گز کردن و سردی اندام
  • کمک به رفع خستگی و حالت کوفتگی
  • ترومبوز وریدی
  • کمک به درمان آرتروز و رماتیسم مفصلی

موارد منع استفاده از وازوترین

با اینکه کامپرشن تراپی روشی ایمن و بی خطر است اما در مواردی نباید از آن استفاده کرد:

• آترواسکلروز عروقی
  • افراد با فشار خون بالا
  • بیماران پوستی
  • ترومبوز وریدی که با التهاب همراه است
  • برخی از بیماری های عروقی

لباس کامپرشن تراپی را چه مدت باید پوشید؟

برای رسیدن به نتیجه مطلوب از کامپرشن تراپی، افرادی که کارهای کم تحرک انجام می دهند بهتر است در تمام طول روز لباس های فشرده سازی خود را بپوشند و فقط هنگام خواب آن را درآورند. افرادی که مشاغل فعال دارند حداقل روزی چند ساعت لباس فشرده سازی را بپوشند.

آیا استفاده روزانه از لباس کامپرشن تراپی بلامانع است؟

مدت زمان و دفعات استفاده از کامپرشن تراپی بسته به نیاز افراد، متفاوت است. بسیاری از افراد هر روز از چکمه های فشرده سازی استفاده می کنند، مثلا ورزشکاران بعد از تمرینات سنگین می پوشند تا ریکاوری خود را شروع کنند. بعضی افراد هم آن را به بخشی از روتین شبانه خود تبدیل می کنند تا بعد از یک روز طولانی از فشار خارج شوند.

کامپرشن تراپی چگونه به درمان واریس کمک می کند؟

فشرده سازی به افزایش گردش خون در ساق و مچ پا کمک می کند. این یک درمان موثر برای درد و تورم ناشی از شرایط مرتبط با گردش خون ضعیف، مانند نارسایی مزمن وریدی و مشکلات واریس است.

آیا کامپرشن تراپی برای درمان آرتریت مناسب است؟

فشرده سازی یک درمان استاندارد برای تسکین درد آرتریت است. فشرده سازی می تواند به جلوگیری از ایجاد لخته های خون کمک کند. در نتیجه، اغلب به بیماران پس از جراحی توصیه می شود.

وازوترین یا کامپرشن تراپی روشی است که طی آن هوا توسط دستگاهی به داخل بالشتک هایی که دور قسمت های مختلف اندام ها و کمر را می تواند بپوشاند وارد شده و با افزایش فشار اعمال شده به اندام، حالتی شبیه ماساژ ایجاد کرده که متعاقب آن افزایش حرکت جریان خون و لنف و به دنبال آن کاهش تورم و درد عضلات، احساس سبکی و بهبود توانایی حرکتی در منطقه تحت درمان را به دنبال خواهد داشت.

وازوترین

تجهیزات مورد استفاده در کامپرشن تراپی

جوراب های کامپرشن تراپی

از رایج‌ترین نوع لباس‌های فشرده سازی هستند. اگر تورم بالای زانو شما گسترش یابد، ممکن است به جوراب‌های بلندتر یا جوراب شلواری که تا کمر شما می‌آید نیاز داشته باشید.

کش یا باندهای کامپرشن تراپی

باندهای سه یا چهارلایه ای هستند که انواع مختلفی دارند و معمولا از جنس الاستیک می باشند. از این باندهای فشاری می توان برای مراقبت از زخم استفاده کرد زیرا بدلیل خاصیت ارتجاعی که دارد فشار مناسب را حفط می کند.

و سایر وسایل کامپرشن تراپی مکانیکی مانند چکمه های پوشیدنی که هم در کلینیک هم در خانه قابل استفاده است.

مکانیسم درمان با دستگاه کامپرشن تراپی

ابتدا درمانگر از شما می خواد که روی تخت دراز بکشید یا روی یک صندلی بنشینید. سپس لباس کامپرشن تراپی را پیرامون اندام مورد نظر قرار می دهد. پس از تنظیم دستگاه، عضو آسیب دیده تحت فشار تدریجی قرار می گیرد که این فشار سبب افزایش جریان خون و کاهش تورم می شود و احساس خوبی به بیمار می دهد.

درمان با وازوترین علاوه بر این که توانایی های حرکتی را بهبود می بخشد نقش بسیار مهم و موثری در از بین بردن و جلوگیری از محدودیت های حرکتی ایفا می نماید.